Miért érdemes regisztrálni a Szamos Törzsvásárlói Programba?
A Szamos Törzsvásárlói Programban törzsvásárlóink hűségét kívánjuk díjazni. Ennek lényege, hogy vásárlóink törzsvásárlói kártyát igényelve vásárlásaik után pontokat gyűjthetnek, illetve különböző kedvezményekre lesznek jogosultak.
Hogyan lehet a Szamos Törzsvásárlói Programba belépni?
A programba regisztrálni és törzsvásárlói kártyát igényelni a programban részt vevő (jelenleg 17) Szamos üzletben a kártyaigénylő formanyomtatvány kitöltésével lehet. A regisztráció feltétele a legalább bruttó 7000 Ft egyszeri vásárlás.
Hogyan kapom meg törzsvásárlói kártyámat?
Törzsvásárlói kártyáját postai úton juttatjuk el Önnek a regisztrációkor megadott levelezési címére, a regisztrációt követő 1 hónapon belül.
Hogyan gyűjthetek pontokat vásárlásaim után?
Fizetéskor nyújtsa át törzsvásárlói kártyáját pénztárosunknak, aki feltölti vásárlása után járó pontjait. A Szamos üzletekben minden elköltött 100 Forint után 3 pontot írunk jóvá. Az összegyűjtött pontok a következő vásárláskor vásárlásra beválthatók.
Hogyan használhatom fel gyűjtött pontjaimat?
Amennyiben rendelkezik gyűjtött pontokkal, akkor ezeket következő vásárlása alkalmával részben vagy egészben felhasználhatja. Fizetéskor minden összegyűjtött 1 pont 1 Forintot ér. Ha vásárlását csak részben fizeti a beváltott pontokkal, akkor a nem pontokkal fizetett összeg után újabb pontokat írunk jóvá.
Hol használhatom fel Szamos törzsvásárlói kártyámat?
A Szamos törzsvásárlói kártyát a Szamos programba bevont üzleteiben lehet használni. Webshopos vásárlás esetén pontgyűjtésre és pontbeváltásra jelenleg még nincs lehetőség.
Milyen kedvezményekre jogosít a Szamos Törzsvásárlói Kártya?
A pontgyűjtésen felüli aktuális kedvezményekről az Ön részére a regisztrációkor megadott e-mail címre megküldött hírlevélből tájékozódhat.
Hogyan tudhatom meg, hogy hány pont van a kártyámon?
Pontegyenlege lekérdezhető a Szamos üzletekben lévő POS terminál segítségével, illetve kártyaszámának megadásával írásban megkérdezhető a vevoszolgalat@szamos.hu címen.
Mennyibe kerül a törzsvásárló kártya számomra?
Az első törzsvásárlói kártyáját díjmentesen biztosítjuk.
Mi a teendő, ha elvesztettem a kártyámat?
A kártya elvesztésekor kérje kártyája letiltását és igényeljen újat személyes adatainak megadásával a vevoszolgalat@szamos.hu címen.
Mi történik a regisztrációkor megadott adataimmal?
Az adatok lehetővé teszik számunkra, hogy törzsvásárlóinkat nyilvántartsuk, és regisztrációjukkor történt hozzájárulásuk esetén hírlevelet küldjünk e-mail címükre.
Hol érdeklődhetek a Szamos Törzsvásárlói Programmal kapcsolatban?
Bármelyik, programban részt vevő Szamos üzletben készséggel állunk rendelkezésére. Továbbá bátran írjon nekünk a következő címre vevoszolgalat@szamos.hu, vagy hívjon minket az alábbi telefonszámon: +36 1 201 1987.
Törzsvásárlói programban résztvevő Szamos üzletek:
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
a Szamos Marcipán TÖRZSVÁSÁRLÓI PROGRAM-ban való részvételhez
1. Általános leírás
1.1. Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban Általános Szerződési Feltételek vagy ÁSZF) a Szamos Marcipán Kft (a továbbiakban Szamos) által üzemeltetett Szamos Marcipán törzsvásárlói programban (a továbbiakban Program) való részvétellel kapcsolatos feltételeket szabályozza.
1.2. A Program lényege, hogy az abban részvételre jogosult kártyabirtokos (a továbbiakban: Kártyabirtokos) a Programhoz csatlakozó kártyaelfogadó Szamos Üzletekben (a továbbiakban: Üzletek) számlaforgalmának függvényében törzsvásárlói Pontokat [a továbbiakban: Pont(ok)] gyűjthet, illetve mindenkori pontegyenlege függvényében igénybevett szolgáltatásainak ellenértékét Pontjaival kiegyenlítheti, a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételek szerint.
1.3. A Programban való részvétel regisztráció útján kezdhető meg a Programba történő jelentkezés feltételei szerint.
1.4. A Programban aktuálisan résztvevő Szamos üzletek mindenkori listája megtekinthető az www.szamos.hu weboldalon. A programban résztvevő Partnerek aktuális listája jelen ÁSZF mellékletét képezi.
1.5. Jelen ÁSZF elfogadásával a Kártyabirtokos tudomásul veszi, hogy az egyes kártyaelfogadó Üzletek köre változhat, az Üzletek száma növekedhet vagy csökkenhet, és ezzel kapcsolatban a Kártyabirtokossal szemben a Szamost kötelezettség nem terheli. Kártyabirtokos az Üzletek számának, szolgáltatásainak változására tekintettel igényt, követelést a Szamossal szemben nem támaszthat.
2. Programba történő jelentkezés, Kártyaigényelés
2.1. A Programba minden 16. életévét betöltött természetes személy jelentkezhet, kivéve a Szamos Marcipán Kft, a Vanília Kft és a Fahéj Kft alkalmazottait, akik a Programban való részvételre nem jogosultak.
2.2. A jelentkezés módja: papíralapú jelentkezési lap kitöltése és leadása a programban résztvevő Szamos Üzletek bármelyikében.
2.4. Egy személy csak egy Kártyát igényelhet és birtokolhat.
2.5. A Szamos elutasíthatja a jelentkezést, ha a kártyaigénylő:
2.5.1. az űrlapot hiányosan, hibásan vagy olvashatatlanul töltötte ki, vagy
2.5.2. az űrlapot nem írta alá, vagy
2.5.3. nem természetes személy, vagy a Szamos Marcipán Kft, Fahéj Kft, vagy Vanília Kft alkalmazottja;
2.5.4. megjelölt értesítési címéről kézbesíthetetlen megjelöléssel visszaérkezik a Kártya, vagy
2.5.5. a Programban való részvételét a Szamos szerződésszegés, visszaélés vagy egyéb jogsértés miatt azonnali hatályú felmondással már korábban megszűntette. Jelen ÁSZF alkalmazásában visszaélésnek (a továbbiakban Visszaélés) minősül különösen, de nem kizárólagosan, ha a Kártyát a Kártyabirtokos a jelen ÁSZF-ben és a vonatkozó jogszabályokban foglalt feltételektől eltérően használja.
2.7. A Szamos minden elfogadott jelentkezést regisztrál rendszerében és azokat a kártyaigénylő űrlap Szamoshoz történő beérkezésétől számított 3 héten belül mágnes-csíkos, műanyag Kártya, az igénylő által megadott címre postai úton történő kiküldésével írásban visszaigazol és érvényesít.
2.8. A Szamos nem felelős a Kártyaigénylések elbírálásával kapcsolatos, Szamosnak fel nem róható esetleges késedelemért.
2.9. A Szamos nem ellenőrzi a Kártyaigénylő által a jelentkezéskor megadott adatokat, azokkal kapcsolatban sem a Szamos, sem az Üzletek semmilyen felelősséget nem vállalnak. A Kártyabirtokos köteles az igényléskor megadott adatai megváltozása esetén erről a Szamost haladéktalanul tájékoztatni. A Szamos a Kártyabirtokos adataiban történt változások bejelentésének elmulasztásából eredő károkért nem vállal felelősséget, ugyanakkor az ezzel kapcsolatosan felmerülő kára megtérítését követelheti a Kártyabirtokostól a polgári jog szabályai szerint.
3. Kártyabirtoklás, Pontfolyószámla, Pontgyűjtés és Pontbeváltás
3.1. A kártyaigénylés elfogadása esetén a Kártyabirtokos mágneskártyát kap (a továbbiakban Kártya vagy Mágneskártya).
3.2. A Mágneskártya azonosítási célokat szolgál, az azonosításhoz szükséges kódon kívül egyéb információt, adatokat nem tárol.
3.3. A Kártyákkal történő azonosítást követően a Kártyabirtokos a Szamos (illetve alvállalkozója) által vezetett, a Kártyához kapcsolódó egyedi pontfolyószámlára (a továbbiakban Pontfolyószámla) gyűjti a Pontokat, azaz a Pontok mindenkor a Pontfolyószámlán kerülnek jóváírásra, illetve onnan kerülnek levonásra az adott tranzakcióknak megfelelően. Amennyiben a kártyaolvasó az egyes tranzakciók végrehajtásakor a központi számítógépes rendszerrel elektronikus kapcsolatot teremt, akkor a Kártya a Pontfolyószámlán lévő Pontok erejéig Pontbeváltásra, illetve Pontgyűjtésre – a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseivel összhangban –használható.
3.4. Egy Pontfolyószámlához minden esetben csak egy Kártya tartozhat.
3.5. A Kártyák arculata, külső megjelenése több féle is lehet, de ez nem befolyásolja a Kártyák jelen ÁSZF szerinti funkcióinak gyakorlását.
3.6. A Kártyabirtokosok a Programban részt vevő Üzletekben teljesített vásárlásaik és szolgáltatás-igénybevételeik után Kártyájuk segítségével a Pontfolyószámlára Pontokat gyűjthetnek, amelyekkel az Üzletekben történt későbbi vásárlásaik végszámlája egy részét vagy egészét kiegyenlíthetik.
3.7. Pontok gyűjtéséhez és beváltásához minden esetben a Kártya fizikai jelenléte szükséges, ettől a szabályozástól kizárólag Szamos központja térhet el saját belátása szerint.
Az adott kártyával pontbeváltásra kizárólag a kártyaigénylést megalapozó szolgáltatás igénybevételét és a kártyának a Kártyabirtokos általi postai átvételét követően kerülhet sor.
3.8. A Pontok gyűjtése és beváltása a Szamos weboldalán közzétett pontbeváltási és pontgyűjtési arányok szerint alakul, minden esetben a magyar forintban kifejezett bruttó számla végösszeget alapul véve.
3.9. A Pontok az áruvásárlás (szolgáltatás-igénybevétel) ellenértékének kiegyenlítésekor a Pontfolyószámlán jóváírásra, illetve a Pontok felhasználása esetén a Pontfolyószámláról levonásra kerülnek, melyre az alábbiak szerint kerül sor:
3.9.1. Amennyiben a Kártyabirtokos ezt jelzi, és a kártyáját az Üzlet őt kiszolgáló alkalmazottjának átadja, akkor az Üzlet köteles a Kártyabirtokosok Pontfolyószámláján, a Kártyabirtokosok általi az Üzletben történt vásárlásokkal kapcsolatos számla teljes bruttó összege (vagy amennyiben a Kártyabirtokos számlája egy részét Pontjai felhasználásával egyenlíti ki, a számla teljes bruttó végösszege Pontokkal fedezett összeggel csökkentett összege) alapján a 3.8 pontban foglaltak szerint meghatározott pontgyűjtési aránynak megfelelő Pont-mennyiséget jóváírni, minden olyan áruértékesítés vagy szolgáltatásnyújtásután,amely után a pontkibocsátást jogszabály nem tiltja. Tört-Pont jóváírására nem kerül sor, kerekítés során a matematika kerekítési szabályait kell alkalmazni, úgy, hogy öt tized Pont felfelé kerekítendő
3.9.2. A Kártyabirtokos a Partner által nyújtott szolgáltatásról kiállított számla teljes bruttó összegének egy részét vagy egészét jogosult a Pontfolyószámláján szereplő Pontjainak beváltásával rendezni, a 3.8 pontban foglaltak szerint meghatározott pontbeváltási arány figyelembevételével. A Kártyabirtokos a Pontfolyószámláján szereplő Pontjait azoknak a Pontfolyószámlán való jóváírását követően azonnal jogosult felhasználni. A kártyaigénylést megalapozó szolgáltatás alapján a vásárló nem jogosult pont jóváírásra.
3.10. Pont kibocsátásra kizárólag az adott Üzletben történt közvetlen vásárlással kapcsolatos kifizetések után kerülhet sor.
3.11. Pontgyűjtésre és pontbeváltásra kizárólag olyan áruvásárlás és szolgáltatás-igénybevétel alapján van lehetőség, amelynek igénybe vevője és számlafizetője egyaránt a Kártyabirtokos. Egy adott vásárlás vagy szolgáltatás-igénybevétel kapcsán több Kártyabirtokos Kártyájának egyidejű használata tilos.
3.12. A Kártyabirtokos az áru vagy szolgáltatás ellenértékének a Pontjaival kiegyenlített összege után Pontfolyószámláján Pont-jóváírásra nem jogosult.
3.13. A Programban gyűjtött Pontok kizárólag az Üzletek áruinak vásárlása vagy szolgáltatásuk igénybevétele esetén – az adott vásárlás (szolgáltatásnyújtás) ellenértéke egy részének vagy egészének teljesítésére – válthatók be. A Pontok soha, semmilyen körülmények között pénzre nem válthatók, a Pontok beváltása ellenében pénzbeli kifizetés követelésére a Kártyabirtokos nem jogosult
3.14. A vásárlás (szolgáltatásnyújtás) a Pontok beváltása útján teljesített összeggel csökkentett ellenértékét a Kártyabirtokos tetszőleges – az adott Partnernél egyébként elfogadott – fizetőeszközzel egyenlítheti ki (ide értve az utalvánnyal, ajándékkártyával, valamint a törzsvásárlói pontokkal való fizetést is), azonban a törzsvásárlói pontokkal való számlaérték kiegyenlítés után pontfelírás nem történik.
3.15. Az Üzletekben Pontokat kizárólag az áruvásárlás (szolgáltatás-igénybevétel) ellenértékének kiegyenlítésekor, a Kártyának az Üzlet képviseletében eljáró személy részére való átadása útján lehet a Kártyabirtokos Pontfolyószámláján jóváírni, vagy arról beváltani. A kasszától való távozás, illetve a számla pénzügyi kiegyenlítése után, vagy egyébként visszamenőlegesen, az igénybe vett szolgáltatás kifizetését követően Pontkibocsátásra vagy –beváltásra biztonsági okból nincs lehetőség. A Kártyabirtokos a Pontfolyószámláján jóváírt vagy onnan levont Pontmennyiséget köteles a kapott bizonylat alapján azonnal ellenőrizni. Az esetlegesen helytelenül jóváírt vagy levont Pontösszeggel kapcsolatos reklamációt a Kártyabirtokos a helyszínen haladéktalanul köteles jelezni. Amennyiben a reklamáció nem nyer megfelelő elintézést, a Kártyabirtokos jogosult az adott Partner ügyeletes vezetőjénél és/vagy a Szamos ügyfélszolgálatán e-mailben, levélben vagy személyesen panaszt tenni. A Partnerek pénztárosai a Kártya átadásakor vélelmezik, hogy az átadó fél a Kártya, és a Kártyához kapcsolódó Pontfolyószámlán szereplő Pontok tényleges jogosultja; a személyazonosságot nem ellenőrzik.
3.16. A pénztárrendszer vagy a POS-terminálok általános üzemzavara esetén Pontok felírása (gyűjtése) és beváltása sem a helyszínen, sem utólag nem lehetséges, amennyiben erről az Üzlet a vásárlót hirdetményben, jól látható helyen, a pénztárak közelében tájékoztatja.
3.17. Amennyiben a POS-terminál, a pénztárgép vagy a Kártya műszaki hibája csak az éppen folyamatban lévő Kártyatranzakciót hiúsítja meg, úgy az adott tranzakció keretében meghiúsult pontkibocsátásról az érintett Üzlet egy ún. pontkorrekciós bizonylatot állít ki. A pontkorrekciós bizonylatot az Üzlet képviselője és a Kártyabirtokos is aláírja, melynek egy példányát a képviselő a Kártyabirtokos részére átadja, másik példányát a Szamos központjába eljuttatja, ahol 15 (tizenöt) napon belül a Pontkorrekciós íven szereplő Pontokat az ügyfél egyenlegén jóváírják, illetve arról levonják.
3.18. Amennyiben a Pontkibocsátás és/vagy –beváltás műszaki okok miatt ideiglenesen az előzetesen meghirdetett feltételektől eltérően történik, úgy az Üzlet e tényről a Kártyabirtokosokat a pénztáraknál elhelyezett hirdetményen tájékoztatja. Az előre meghirdetett Pontkibocsátási és/vagy –beváltási feltételektől a Partnerek jogosultak műszaki okok miatt eltérni. Emiatt sem velük, sem a Szamossal szemben igények nem támaszthatók.
3.19. Amennyiben a Pontkibocsátási vagy Pontbeváltási tranzakció a Kártyabirtokos érdekkörében felmerült ok miatt hiúsul meg, utólagos Pontkibocsátásra vagy –beváltásra nincs mód. A Kártyabirtokos érdekkörében felmerült oknak tekinthető, ha a Kártyatest vagy a mágnes csík megsérült, ha a Kártya le van tiltva, vagy használata fel van függesztve, vagy ha a Kártya nincs a Kártyabirtokosnál.
3.20. A Szamos a Pontkibocsátási és –beváltási tranzakciókat a Kártyabirtokosok Pontfolyószámláján regisztrálja; minden esetben a Pontfolyószámlán lévő Pontmennyiség az irányadó. A Kártyabirtokos minden Ponttranzakcióról nyugtát kap; azonban ha a nyugtán lévő Pontmennyiség az aktuális Pontfolyószámla-egyenleg között eltérés van, akkor is a Pontfolyószámla egyenlegét kell irányadónak tekinteni.
4. Kártyák (Pontfolyószámlák) és Pontok átruházhatósága
A Mágneskártyák és a Pontfolyószámlán lévő pontok másra átruházhatóak.
5. A Kártya pótlása, új Kártya kibocsátása
5.1. A Mágneskártyát a Szamos saját költségén nem köteles cserélni, kizárólag az első kártyát biztosítja díjmentesen. Alábbi feltételek valamelyikének bekövetkezte esetén a kártya cseréje szükséges, a Kártyabirtokos költségén:
ha rendeltetésszerű használat mellett meghibásodik;
ha a Kártyán az adatok téves megadásából eredően téves megszemélyesítés szerepel;
ha a Kártyán feltüntetett Kártyabirtokos törzsadatai megváltoznak;
ha a postai kézbesítés meghiúsul;
5.2. Az 5.1 Pontban felsorolt esetekben a Kártya cseréjét Kártyabirtokosnak kell kezdeményeznie azzal, hogy Szamos felé jelzi a Kártyacserére vonatkozó igényét, annak okát és cserére szoruló Kártyáját személyesen (valamelyik Üzletben leadva) vagy postai úton eljuttatja a Szamos részére.
5.3. A Szamos fenntartja a jogot, hogy bármikor Kártyacserét kezdeményezzen.
5.4. Szamos a Kártya pótlását térítés ellenében végzi el, amennyiben
a Kártyát a Kártyabirtokos elveszíti, elhagyja
a Kártya Kártyabirtokos gondatlanságából fakadóan rongálódik meg
Kártyabirtokos eredeti Kártyáját nem tudja a Szamos részére eljuttatni (kivéve postai kézbesítés meghiúsulása)
A fenti esetekben a Kártya cseréjét Kártyabirtokosnak kell kezdeményeznie azzal, hogy Szamos felé jelzi a Kártyacserére vonatkozó igényét és annak okát és eredeti Kártyáját lehetőség szerint eljuttatja Szamos részére.
5.5. A Mágneskártya 5.4 Pont szerinti cseréjének költsége 2000.- Ft, ami a Kártyabirtokos Pontegyenlegéből kerül levonásra, az 1 Ft = 1 Pont átváltási arány alkalmazásával. Kártyabirtokos az összeg 5.4. szerinti Kártyacsere esetén történő a levonásához jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten hozzájárul. Amennyiben Kártyabirtokosnak nem áll rendelkezésére elegendő Pont a fenti összeg Pontokkal történő rendezésére, abban az esetben Szamos a 2000.- Ft banki átutalással, vagy a Partnereknél történő készpénzbefizetését követően készíti el a Kártyabirtokos új Mágneskártyáját.
5.6. Szamos fenntartja a jogot, hogy az 5.4 szerinti okok esetén is dönthessen a térítésmentes Kártyacseréről.
5.7. A Kártya cseréjét Szamos a csereigény jelzésének napjától számított 20 (húsz) napon belül elvégzi és az új Kártyát postázza. Kártyacsere esetén az új Kártyaszámra átvezetésre kerülnek a Kártyacseréig az előző Kártyára összegyűjtött Pontok, de a Kártyacsere ideje alatt végrehajtott vásárlások és szolgáltatás-igénybevételek után utólagos Pontjóváírásra nincs mód, tekintettel a 3.7 Pontban foglaltakra.
5.8. Telefonos, e-mailes és postai bejelentéseket és rendelkezéseket a Szamos kizárólag a Kártyabirtokos egyértelmű beazonosítása esetén (különösen név, lakcím, születési dátum adatainak egyeztetése alapján) fogad el.
6. A Kártya letiltása
6.1. Az elveszett, ellopott, megsemmisült Kártyákat a Szamos a Kártyabirtokos e-mailen történt bejelentését követő banki nap 10.00 órától letiltja (a továbbiakban: Letiltási Időpont), amennyiben a telefonos bejelentés legkésőbb 16.30 óráig (a továbbiakban: Napi Utolsó Bejelentési Időpont) megtörtént, vagy az írásbeli értesítés a Napi Utolsó Bejelentési Időpontig a Szamoshoz bizonyíthatóan beérkezett; és – amennyiben ezt a Kártyabirtokos igényli – a Kártyabirtokos pótkártya igényét egyidejűleg előjegyzésbe veszi. Az adott naptári napon a Napi Utolsó Bejelentési Időpontot követően telefonon bejelentett, vagy bizonyíthatóan kézhez vett bejelentés alapján a Kártya letiltása a bejelentést (kézhezvételt) követő második banki munkanap 10.00 órától lép érvénybe; ilyen esetekben ez utóbbi számít Letiltási Időpontnak. A Kártyabirtokos a Kártyaletiltásra irányuló megbízását illetve pótkártya igényét e-mailben a Letiltási Időpontot megelőző banki nap este 18 óráig visszavonhatja.
6.2. A letiltott törzsvásárlói Kártyával kapcsolatos esetleges Visszaélés kockázatait és következményeit a 6.1 Pontban rögzített – az adott esetnek megfelelő – Letiltási Időpontig a Kártyabirtokos viseli. Az ezt követő időpontban keletkező Visszaélésekért illetve károkért a Szamost terheli a felelősség.
7. A Kártyaelfogadás felfüggesztése
7.1. A Szamos jogosult bármely Kártya elfogadását ideiglenesen felfüggeszteni, a Kártyát, illetve az ahhoz kapcsolódó Pontfolyószámlát zárolni, amennyiben a Kártyával vagy az ahhoz kapcsolódó Pontfolyószámlával való Visszaélés alapos gyanúja merül fel. A Visszaélés kivizsgálására az Szamosnak 15 (tizenöt) nap áll rendelkezésére. Akár a Szamos kezdeményez vizsgálatot a Visszaélés kiderítésére (függetlenül attól, hogy az egy Partner megkeresése alapján történt-e, vagy saját hatáskörben), akár illetékes hatóság vagy bíróság keresi meg a Szamost, a vizsgálat során a Szamos a tranzakciós és személyes adatokat a Partnerek, vagy az illetékes hatóság vagy bíróság felé továbbíthatja. A vizsgálat befejezésekor, de legkésőbb az említett határidő lejártakor a Szamos a Kártyát, illetve a Pontfolyószámlát a vizsgálat eredményének függvényében vagy véglegesen letiltja, vagy zárolását feloldja.
7.2. A Kártyával vagy a hozzá kapcsolódó Pontfolyószámlával való bizonyított vagy elismert Visszaélés esetén Szamos jogosult a Kártyát azonnali hatállyal letiltani, és amennyiben a Visszaélésre a Kártyabirtokosnak felróható okból került sor, Szamos jogosult a Kártyabirtokos új Kártya kibocsátására vonatkozó igényét a 2.5.6 szerint visszautasítani.
8. Pontok törlése és a Kártya (Pontfolyószámla) lejárata
8.1. Szamosnak jogában áll a már jóváírt törzsvásárlói Pontokat törölni, amennyiben a jóváírást követően bizonyításra kerül, hogy azokat a Kártyabirtokos jogosulatlanul, vagy Visszaélés révén szerezte.
8.2. Szamos jogosult utólag a technikai vagy adminisztrációs hiba folytán tévesen jóváírt Pontokat a Kártyabirtokos Pontfolyószámlájáról előzetes írásos értesítés és indoklás mellett visszavonni, illetve köteles az ugyanilyen okból kifolyólag tévesen levont Pontokat a Kártyabirtokos Pontfolyószámláján utólagosan jóváírni. A Szamosnak az előző mondatban foglalt joga illetve kötelezettsége a hiba bekövetkezése napjától számított 365 (háromszázhatvanöt) napon belül évül el.
8.3. Amennyiben a Kártyabirtokos a Pontfolyószámláján legalább 365 (háromszázhatvanöt) napon keresztül tranzakció nem kerül regisztrálásra, azaz sem Pontjóváírásra, sem Pontbeváltásra, sem a 4.2. pont szerinti felfüggesztésre nem kerül sor, a Szamos jogosult a Pontfolyószámlán az utolsó tranzakció elvégzésétől számított 365. napon meglévő valamennyi, fel nem használt Pontot törölni. Az ilyen Pontfolyószámlákon lévő Pontok törlése automatikus, az utolsó tranzakció napjától számított 365. (háromszázhatvanötödik) napon történik. A Pontok e bekezdés rendelkezéseivel összhangban történt törlésének lehetőségét a Kártyabirtokos a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten tudomásul veszi, és elfogadja, hogy a Pontok jelen pont rendelkezései szerinti törlésével kapcsolatban a Kártyabirtokosok a Szamossal szemben semmilyen igényt nem támaszthatnak, és valamennyi, a Pontok birtokában igénybe vehető jogosultságuk a Pontok törlésével megszűnnek.
9. A Kártyabirtokos adatainak védelme
9.1. A Kártyabirtokosok regisztrációjukkal elfogadják a Szamos adatvédelmi irányelveit, amely az adatok kezelésének az Infotv.-nek való maximális megfelelőség alapján áll fenn. Az adatkezelésre a Kártyabirtokosok önkéntes, megfelelő tájékoztatáson alapuló nyilatkozata alapján kerül sor. A Kártyabirtokosok ezennel kifejezetten hozzájárulnak ahhoz, hogy a Programban való részvétellel összefüggésben Szamossal közölt személyes adataikkal Szamos kezelje. Az adatkezelés jogalapja az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) 5. § (1) bekezdés a) pontja szerint az érintett önkéntes hozzájárulása. Az adatkezelés célja különösen a Programban való részvétellel összefüggésben elérhető szolgáltatások nyújtásának biztosítása. Az e szolgáltatások igénybevételéhez szükséges megadandó személyes adatok köre a Kártyaigénylő lapokon található. Az adatkezelésre egyebekben az Infotv. rendelkezései megfelelően irányadók.
9.2. A Kártyabirtokos Pontfolyószámlájával kapcsolatos adatait, Pontfolyószámlájának tranzakciós történetét Szamos (vagy alvállalkozója) a lehető legkörültekintőbb biztonsággal őrzi saját számítástechnikai rendszerében és csak Szamos kijelölt munkatársainak biztosít lehetőséget a Pontfolyószámlával kapcsolatos adatok hozzáféréshez.
9.3. Szamos a Pontfolyószámlához tartozó tranzakciós adatokat piackutatási céllal, a Kártyabirtokosok fogyasztási szokásainak vizsgálatához és/vagy termékei és ajánlatai tökéletesítésének érdekében, illetve a Program szolgáltatásai nyújtásának biztosítása, a személyre szabott tartalmak és hirdetések megjelenítése, statisztikakészítés, az informatikai rendszer technikai fejlesztése érdekében használhatja, ehhez Kártyabirtokos kifejezetten hozzájárul.
9.4. A jelen ÁSZF elfogadásával a Kártyabirtokos hozzájárul ahhoz, hogy a Szamos a mindenkori tranzakciós adatok alapján ügyfeleinek a fogyasztási szokásaik figyelembevételével speciális DM leveleket küldjön postai úton vagy e-mailben az ügyfél által, a regisztráció során megadott elérhetőségekre.
9.5. A Szamos tájékoztatja a Kártyabirtokosokat, hogy a Programmal összefüggésben kezelt adatok feldolgozásában adatfeldolgozóként a Programmal összefüggő adminisztráció ellátása, valamint az informatikai rendszer fenntartása érdekében a CARDNET Kártyarendszerek és – szolgáltatások Zrt. (székhelye: 1135 Budapest, Reitter Ferenc u. 46-48.; cégjegyzékszáma: 01-10-042150) is részt vesz.
10. Felelősség és szavatosság
10.1. A Szamos a Kártyabirtokosokkal szemben felel az adatok biztonságáért, az adatok megfelelő védelméért a jogosulatlan hozzáférés, a megváltoztatás, a nyilvánosságra hozás, a törlés, a sérülés és a megsemmisülés terén. A Szamos a Kártyák esetleges téves letiltásáért, illetve a számlák téves zárolásáért csak szándékosság vagy súlyos gondatlanság esetében felel.
10.2. Sem a Szamos, sem az Üzletek nem felelnek a Kártyákkal kapcsolatos Visszaélésekért, valamint a Kártya elvesztése, ellopása, megsemmisülése, megsérülése következtében keletkezett károkért, kivéve, ha azok a Szamos vagy Üzletei (illetve azok munkatársai, alvállalkozói) szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartására vezethetők vissza.
10.3. A Szamosnak - a törzsvásárlói Pontok jogosultatlan beváltásával kapcsolatos felelőssége arra korlátozódik, hogy a Szamosnak - felróható okból kifolyólag tévesen beváltott törzsvásárlói Pontokat a Szamos az érintett Kártyabirtokosnak ismételten jóváírja.
10.4. A Szamos kártérítési felelőssége egyebekben az adott Kártyabirtokosnak a Szamos felelőssége keletkezése napján érvényes Pontfolyószámla-egyenlegének minden egyes Pontja után 1 Ft-ra korlátozódik, feltéve, hogy ezt a korlátozást jogszabály megengedi. A Szamos kártérítési felelősségének korlátozása a szerződésszegésért való felelősség tekintetében a Ptk. 314. § (2) bekezdésén – illetve, amennyiben a jogszabályhely megváltozna, az ennek helyébe lépő rendelkezésen – alapul és arra tekintettel érvényes, hogy a Program által kínált lehetőség díjmentes, és alapvetően – a vonatkozó szabályokra figyelemmel – a Kártyabirtokosok részére ténylegesen (de nem pénzben) realizálható vagyoni előnyt jelent.
10.5. Sem a Szamos, sem az Üzletek nem felelnek a Kártyabirtokosokat terhelő vagy rájuk áthárított közteher-kötelezettségek teljesítéséért, kivéve ha jogszabály ennek ellenkezőjét írja elő.
10.6. A Szamos az általa kibocsátott Mágneskártyákra a Kártyaszállító által vállalt mindenkori szavatossággal és szavatossági idővel megegyező mértékű és időtartamú szavatosságot vállal. A Szamos a meghibásodott Kártyákat díjmentesen kicseréli 5.1 rendelkezései szerint.
11. Reklamáció-ügyintézés és tájékoztatás
11.1. Amennyiben a Kártyabirtokosnak a Programmal kapcsolatban bármilyen természetű panasza vagy kérése van, a Szamos ügyfélszolgálatát kell írásban megkeresnie a
vevoszolgalat@szamos.hu e-mail címen magyar nyelven, vagy a +36 1 201 1987 telefonszámon.
11.2. Amennyiben a Kártyabirtokos reklamációjának vagy egyéb kérésének, bejelentésének elintézéséhez szükséges adatok nem állnak a Szamos rendelkezésére, vagy a kapott felvilágosítással a Kártyabirtokos nem elégedett, vagy az ügyfélszolgálatnak az adott ügyben nincs döntési kompetenciája, vagy nem kizárólag az Szamost érinti a döntés, úgy az adott reklamációs panasz, illetve kérés vagy bejelentés rögzítésre kerül és erről Szamos ügyfélnek írásbeli visszaigazolást küld megadott elérhetőségeire, és a Szamos az eset jellegétől és körülményeitől függően a lehető legrövidebb idő (de nem több mint 30nap) alatt kivizsgálja az esetet.
12. A Kártyabirtokos és a Szamos közötti szerződéses jogviszony megszűnése
12.1. A Kártyabirtokos és a Szamos közötti, jelen ÁSZF alapján fennálló szerződéses jogviszony megszűnhet:
12.1.1. a Szamos általi azonnali hatályú felmondással;
12.1.2. a Kártyabirtokos általi azonnali hatályú felmondással;
12.1.3. a Program befejezésével;
12.1.4. a Program Vis Maiorra tekintettel történő azonnali hatályú befejezésével.
12.2.Szamos jogosult a Kártyabirtokosnak a Programban való részvételét azonnali hatállyal felmondani és egyidejűleg a Kártyáját érvényteleníteni és letiltani, a Pontfolyószámlát zárolni, amennyiben a Kártyabirtokos neki felróható okból hamis adatokat közöl az Szamossal, vagy a Kártyával való Visszaélést követ el, vagy a jelen ÁSZF rendelkezéseit súlyosan megszegi, és szerződésszegő magatartását elismerte vagy az egyéb módon egyértelműen bizonyítást nyert. A Szamos jogosult továbbá a Kártyabirtokosnak a Programban való részvételét azonnali hatállyal felmondani és egyidejűleg a Kártyáját érvényteleníteni és letiltani, a Pontfolyószámlát zárolni akkor is, ha a Kártyabirtokos magatartásával, nyilatkozataival a Program működését, céljainak elérését vagy a többi résztvevő (Kártyabirtokosok, Üzletek) jogos érdekeit veszélyezteti vagy őket hátrányos helyzetbe hozza, és ezen magatartásának a Szamos írásos felszólítását követően sem vet véget. A jelen Pontban foglaltak szerinti azonnali hatályú felmondás esetén a Kártyabirtokos nem léphet fel a Szamossal, vagy azÜzletekkel szemben igénnyel, követeléssel.
12.3. A fenti esetekben a Szamos és az Üzletek véglegesen mentesülnek a Kártyabirtokosnak a felmondás időpontjában meglevő Pontegyenlege beváltási kötelezettsége alól, továbbá követelhetik a jogosulatlan vagy szerződésszegő Pontfelírás vagy Pontbeváltás, vagy a Kártyabirtokos egyéb szerződésszegése miatt vagy azzal összefüggésben keletkezett káruk teljes megtérítését.
12.4. A Kártyabirtokosnak jogában áll a Programban való részvételét bármikor rendes felmondással, azonnali hatállyal írásban megszűntetni. A felmondás a Szamos 11.1 Pontban meghatározott ügyfélszolgálatára való beérkezéskor hatályosul, és még ezen a napon a Szamos intézkedik a Kártya letiltásáról – a fenti 6.1 pontban szabályozott mechanizmusnak megfelelően -, valamint az Kártyabirtokos adatainak megfelelő törléséről. A Kártyabirtokos a felmondásra irányuló írásos nyilatkozatának a Szamos részére való elküldését követő 30 (harminc) napon belül köteles Kártyáját a Szamos részére visszaszolgáltatni, vagy önmaga megsemmisíteni.
12.5. A Szamos jogosult és köteles a Kártyát a Kártyabirtokos és a Szamos közötti szerződéses jogviszony megszűnése napjával letiltani, a Kártyához kapcsolódó Pontfolyószámlát pedig zárolni. A Kártyabirtokos és a Szamos közötti szerződéses jogviszony megszűnése napjával, az addig be nem váltott Pontok elvesznek, és valamennyi, a Pontok birtokában igénybe vehető jogosultság a Pontok törlésével (Pontfolyószámla zárolásával) megszűnik, és ezzel kapcsolatban a Kártyabirtokosok a Szamossal vagy az Üzletekkel szemben semmilyen igényt, követelést (különösen készpénz megfizetésére vonatkozó igényt) nem támaszthatnak.
13. A Program módosítása és befejezése
13.1. Tekintettel arra, hogy a Program keretében a Szamos illetve annak Üzletei a Kártyabirtokosok részére ellenszolgáltatás nélkül nyújtanak kedvezményt, a Szamos jogosult a Program jellemzőit, feltételrendszerét (így a jelen ÁSZF-et), illetve az Üzletek körét bármikor egyoldalúan megváltoztatni, a módosítás azonban nem lehet visszamenőleges hatályú. Hacsak a jelen Általános Szerződési Feltételek másként nem rendelkeznek, a módosításról (illetve a Partnerek körének megváltozásáról) szóló értesítést Szamos a honlapján, weboldalon köteles közzétenni. Ezt meghaladóan, a módosításra történő figyelemfelhívás megjelenhet közlemény és / vagy Szamos által az ügyfeleknek küldött hírlevélben (elektronikus és / vagy postai úton). A módosítás hatályba lépésére mindenkor ésszerű határidővel, de legkorábban a Szamos honlapján való közzétételtől számított 15. (tizenötödik) napon kerül sor, kivéve az Üzletek körének megváltoztatását, melyre Szamos azonnali hatállyal is jogosult. Szamos köteles mind az ÁSZF módosításai, mind a Partnerek körének megváltozása hatályba lépésének időpontjáról a Kártyabirtokosokat a jelen pontban foglaltak szerint, egyértelműen tájékoztatni. Az ÁSZF módosításának hatályba lépése után közölt felmondásra (12.4 pont) már a módosított rendelkezések az irányadók. A módosítás miatt kilépő Kártyabirtokosok a Szamossal és a Partnerekkel szemben – a meglevő Pontjaik felmondásuk hatályosulásának napjáig történő beváltásán túlmenően – semmilyen igényt nem támaszthatnak.
13.2. A Szamos jogosult a Programot a Kártyabirtokosok 90 (kilencven) napos határidővel történő előzetes értesítése mellett bármikor megszüntetni. A megszüntetésről szóló értesítést Szamos honlapján, az www.szamos.hu weboldalon köteles közzétenni. Ezt meghaladóan, a megszüntetésre történő figyelemfelhívásra sor kerülhet (i) a Szamos üzlethelyiségeiben elhelyezett közlemény útján, és/vagy honlapján (ii) és / vagy a Szamos által az ügyfeleknek küldött hírlevélben (elektronikus és vagy postai úton). Az értesítés az Szamos honlapján való megjelenését követő naptól kezdve a Pontok kibocsátása megszűnik, és a Program befejezéséig hátralevő időben már csak a Pontok beváltására van mód. A Program megszűnése napjáig be nem váltott Pontok véglegesen érvényüket vesztik, a Pontfolyószámlák zárolásra kerülnek, és valamennyi, a Pontok birtokában igénybe vehető jogosultság a Pontok érvényességének elvesztésével megszűnik, és ezzel kapcsolatban a Kártyabirtokosok a Szamossal szemben semmilyen igényt, követelést (különösen készpénz megfizetésére vonatkozó igényt) nem támaszthatnak.
13.3. Vis Major bekövetkezte esetén a Program rendkívüli és azonnali hatályú megszűnésének a Szamos honlapján való bejelentésének időpontjában a Program megszűnik, és ezt követően a Pontok kibocsátása megszűnik és a Kártyabirtokosok által gyűjtött Pontok beváltására sincs mód. A Program megszűnése napjáig be nem váltott Pontok véglegesen érvényüket vesztik, a Pontfolyószámlák zárolásra kerülnek és valamennyi, a Pontok birtokában igénybe vehető jogosultság a Pontok érvényességének elvesztésével megszűnik, és ezzel kapcsolatban a Kártyabirtokosok a Szamossal szemben semmilyen igényt, követelést (különösen készpénz megfizetésére vonatkozó igényt) nem támaszthatnak.
13.3.1. Vis Major, ha a Program vagy a Programban közreműködő Üzletek működését természeti katasztrófa, külső rendszertechnikai behatolás, a társadalmi, gazdasági vagy politikai környezetben történt jelentős változás, illetve egyéb, a Szamos hatáskörén kívül álló cselekmény veszélyezteti, akadályozza vagy ellehetetleníti.
13.3.2. Vis Major fellépésének esetén Szamos lehetőségei szerint mindent megtesz annak érdekében, hogy a Kártyabirtokosokat megfelelően tájékoztassa, de a Vis Major jellegéből adódóan a tájékoztatás hiányáért vagy hiányosságáért Szamost és Partnereit semmilyen felelősség nem terheli.
14. Díjak
14.1. A Kártyabirtokos a Programba való regisztrációja és a Programban való részvétele díjmentes, és nem keletkeztet semminemű kötelezettséget a Kártyabirtokos oldalán a Szamos bármely Üzletével bármely áru adásvételre vagy szolgáltatásnyújtás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésére. A Szamos egyéb szolgáltatásaival kapcsolatos díjfizetés módját – amennyiben ilyen alkalmazásra kerül – és esedékességét a jelen ÁSZF megfelelő módosításával, a 13.1 pontban szabályozott módon kell közzétenni.
15. Egyéb rendelkezések
15.1. A törzsvásárlói Pontok kibocsátásával és beváltásával kapcsolatos esetleges közterhek (adók, járulékok, illetékek, hatósági díjak stb.) – amennyiben jogszabály másképp nem rendelkezik – a Kártyabirtokosokat terhelik. Ez érvényes arra az esetre is, amikor valamely jogszabály a közteher elsődleges kötelezettjeként a Szamost jelöli meg, de megengedi ennek továbbhárítását a Kártyabirtokosokra.
15.2. A Kártyabirtokosok tájékoztatása a Program egyéb, a Kártyabirtokosokat érintő kérdéseiről elsődlegesen a Szamos honlapján, továbbá az Szamos Üzletek üzlethelyiségeiben és / vagy honlapján elhelyezett hirdetmények útján történik.
15.3. A Törzsvásárlói Kártya a Szamos tulajdonát képezi. A Kártyabirtokos a Kártyát a Programban való részvétele befejezésekor köteles postai úton beszolgáltatni, vagy a Szamos ügyfélszolgálatán leadni vagy megsemmisíteni.
15.4. A Pontokat nem lehet készpénzre átváltani. A törölt, érvénytelenné vált, elévült, vagy egyéb okból be nem váltott Pontok után azok pénzben kifejezett értéke vagy kártérítés, vagy egyéb ellenszolgáltatás nem követelhető sem Szamostól, sem az Üzletektől.
15.5. A Szamos a Kártyát, valamint a Kártyabirtokosnak szóló valamennyi iratot és értesítést mindig az általa ismert legutolsó (változás-bejelentésig a kártyaigénylő lapon) értesítési címre küldi. Címváltozás vagy a Kártyaigénylő lapon feltüntetett személyi adatokban bekövetkezett egyéb változás esetén a Kártyabirtokos köteles a Szamost haladéktalanul tájékoztatni. Az elavult, megváltozott adatokkal okozott károkért az Szamost és az Üzleteket felelősség nem terheli.
15.6. A Kártyabirtokos írásbeli értesítéseiket az alábbi címre köteles elküldeni: Szamos Marcipán Kft. Vevőszolgálat, E-mail: vevoszolgalat@szamos.hu; Postai úton: 1124 Budapest, Csörsz u. 49-51.
15.7. Hacsak a jelen Általános Szerződési Feltételek másként nem rendelkeznek, a napokban megállapított határidő alatt naptári napot, a hónapokban megállapított időtartam alatt naptári hónapot kell érteni. Hacsak a jelen Általános Szerződési Feltételekből, vagy a szövegkörnyezetből más nem következik, úgy az e-mail útján közölt kommunikáció a Felek egymás közötti viszonyában írásbeli kommunikációnak minősül.
15.8. A Program, valamint jelen Általános Szerződési Feltételek a magyar jog hatálya alá esnek.